Logo for MitID

NemID og MitID

NemID er en sikker løsning i dag, men MitID er et mere tidssvarende ID, der gør os klar til fremtidens digitale muligheder og udfordringer. Du kan bruge MitID til alt det, du tidligere har brugt NemID til, fx logge på netbanken eller læse post fra det offentlige.

Stort pres for at få hjælp

I Borgerservice oplever vi pt. et stort pres fra borgere der har brug for hjælp til overgangen til MitID. Det kan desværre betyde at ventetid på at få hjælp.

Hver morgen lægger vi nye tider ud i vores tidsbestillingsystem til at få hjælp i Borgerservice.

Særligt åben uden tidsbestilling for opdatering af dine ID-oplysninger i NemID, onsdag den 20 april kl. 14.30 – 18.00 i Borgerservice Odder.

Måske kan du allerede nu finde svar på dine spørgsmål herunder:

Sådan får du MitID

Opdatering af ID-oplysninger

Langt de fleste NemID-brugere skal have MitID via deres net- eller mobilbank. Du får automatisk besked, når det er din tur. Beskeden får du på et tidspunkt, når du logger ind i din net- eller mobilbank.

Få hjælp af robotten MUNI til opdatering af ID-oplysninger

 

Få hjælp i Borgerservice

Hvad skal du medbringe til fysisk fremmøde?

Hvis du skal i Borgerservice for at få hjælp til MitID, så skal du medbringe den korrekte legitimation til dit fysiske fremmøde for at Borgerservice kan hjælpe dig.

Få mere information om MitID

Det er Digitaliseringsstyrelsen, der står bag NemID og MitID.

Læs mere om MitID på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside