Digital Post

Digital Post er online breve fra offentlige myndigheder, som du tidligere modtog i din fysiske postkasse.

Log på Digital Post

Hvad er Digital Post?

Digital Post fra offentlige myndigheder er den samme slags breve, som du tidligere modtog i din fysiske postkasse fra fx kommunen, sygehuset eller SKAT. Det kan være patientindkaldelser, besked om plads til dit barn i en daginstitution, synsindkaldelse eller forskudsopgørelsen.

Digital Post er lidt ligesom at bruge e-mail. Men da din digitale postkasse er beskyttet af MitID, kan du være sikker på, at dine personfølsomme oplysninger ikke ender i de forkerte hænder.

Alle der er fyldt 15 år skal kunne modtage digital post fra det offentlige.

Fritagelse


Opret en digital postkasse på borger.dk

Advisering

Det er en god idé hvis du får opsat advisering via e-mail og eller sms. Du opsætter advisering under menu – indstillinger og Besked om ny post.

Brug for hjælp?

Har du brug for hjælp til at komme igennem den digitale ansøgningsprocedurer kan du ringe til Den Digitale Hotline.

Telefon nummer & åbningstider på Den Digitale Hotline, telefon 70 20 00 00 sidder medarbejdere klar til at hjælpe dig med digital selvbetjening og svar på generelle spørgsmål. Åbningstider mandag til torsdag fra kl. 8.00 til 20.00 Fredag fra kl. 8.00 til 16.00 og søndag fra kl. 16.00 til 20.00